Pumpkin spice season - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu Pumpkin spice season - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu

Pumpkin spice season

Door: Niels en Vera

Blijf op de hoogte en volg Niels en Vera

12 Oktober 2024 | Verenigde Staten, Anaheim

Heey hallootjes!

Het is weer een hele tijd geleden, maar ik zit er weer klaar voor. Klaar om jullie weer eens even flink bij te praten over de afgelopen tijd. Het is inmiddels oktober en we breken hier nog steeds alle records met de hitte. De temperaturen zijn sinds vandaag nét onder de 40 graden, de rest van de afgelopen maanden zijn allemaal boven (soms ver boven) de 40 graden geweest. En ik kan je vertellen, dan kun je niet zo heel veel dan binnen zitten of van airco naar airco gaan.

Zoals sommigen van jullie wisten zijn we in augustus voor 3 weken in Nederland geweest! Eindelijk na 14 maanden!! Wat was het fijn en leuk en gezellig[e-1f603]Ooh ja, en ook lekker… als in het eten wat we zooooo hebben gemist. De avond dat we waren geland zaten we om 22:30 uur aan de frietjes met een frikandel speciaal. Die eerste hap kan ik niet omschrijven, zoooooo lekker[e-1f924]En zo hebben we nog wel met meer dingen onze voorraad aangevuld. Wat dacht je van worstenbroodjes, heerlijk brood, Hollandse kaas en kroketten op brood!

We hebben 3 weken genoten en die 3 weken waren helaas ook weer zo snel voorbij. Máár in december komen we weer terug! Vorig jaar hebben we Kerst en Nieuwjaar hier gevierd. Nadat deze dagen voorbij waren trokken we allebei de conclusie dat we thuis heel erg mistten en hebben we al snel besloten dat we met de volgende feestdagen in Nederland willen zijn.

Inmiddels zijn we weer 4 weken thuis (Phoenix is toch ook thuis) en stonden er weer nieuwe avonturen op onze planning namelijk….. DISNEYLAND CALIFORNIË!!! Oooh wat had ik hier veel zin in! En Niels ook wel[e-1f92a]We vertrokken zondag 29 september en hadden bewust gekozen voor een bezoek door de week in de hoop dat het iets minder druk zou zijn. Maandag, dinsdag en woensdag hadden we entree tot de parken. Disneyland Californië bestaat net als Disneyland Parijs uit 2 parken; Disneyland en Disney California Adventure. Gezien de tijd van het jaar was het thema Halloween[e-1f383][e-1f47b]

Even een “side note”: Sinds dat we in Phoenix wonen is de tijd waarin we nu zitten (september t/m november) echt mijn favoriete periode! De temperaturen worden (als het goed is[e-1f61c]) aangenamer, mensen beginnen hun huizen te versieren met Halloween en het is Pumpkin Spice season, héérlijk![e-1f924]Ik kijk echt altijd uit naar deze periode.

Oké, terug naar Disney! Na 6 uur rijden komen we aan bij het hotel. We kunnen alles lopend doen, dat scheelt heel veel. ‘s Avonds lopen we naar Downtown Disney District (DDD) om wat te eten en alvast wat te winkelen. Vanuit DDD loop je richting de beide parken. We hebben er wat rondgelopen, maar ik had zo’n hoofdpijn en was echt kapot van de lange rit en het rijden (Disneyland Californië ligt bij LA wat een hel is qua autorijden). We zijn naar het hotel gelopen en op tijd gaan slapen in de hoop dat ik me de volgende dag beter voelde.

De eerste dag is daar, we gaan naar Disneyland!! Ik had nog een beetje last van mijn hoofd, maar gelukkig was het een stuk minder dan de dag ervoor. Het werd warm die dag als in 30 graden (een verademing voor ons natuurlijk[e-1f609]) maar goed drinken is essentieel! En dat heeft ook geholpen, want mijn hoofdpijn verdween uiteindelijk vrij snel! Achteraf gezien denk ik ook dat het heel veel spanning was. Op het moment dat ik binnen de Disneymuren kom verander ik in een blij kind, ik vind het zo leuk en dat zie je (zie foto’s hahah) Niels is een wat stillere genieter.

Disneyland Californië is hét park wat Walt Disney zelf mee heeft ontworpen en is in 1955 geopend. Hij wilde dat Disneyland een park werd waar kinderen maar óók volwassenen plezier kunnen hebben en dat is ‘m in mijn ogen wel gelukt!

Één van mijn must do’s in Disneyland was het huis van Mickey en Minnie Mouse bezoeken en met beiden op de foto. Het was fantastisch, ik vond het zó leuk. Verder hebben we nog wat attracties gedaan, het was vrij druk op onze eerste dag maar dat is niet erg. We hebben een heerlijke eerste dag gehad!

De tweede dag bezoeken we als eerste Disney California Adventure Park (DCA). Die dag was het een heel stuk rustiger, echt top! We hebben niet langer dan 20 minuten in de rij gestaan in tegenstelling tot 1 uur de vorige dag.

De parken hebben verschillende gebieden en attracties die ze in Disneyland Parijs niet hebben. Zo is er “Carsland”[e-1f697]de Incredicoaster[e-1f3a2]en is de Indiana Jones attractie in Californië een hele andere attractie als in Parijs! Dat maakt het ook super leuk (en soms wat minder[e-1f602]) omdat je niet weet hoe de attractie gaat en je alles voor de eerste keer doet. Zo gingen Niels en ik in het welbekende reuzenrad met de grote Mickey Mouse in het midden[e-1f3a1]Nu kennen we uiteraard een reuzenrad, maar een reuzenrad waarbij de gondeltjes schommelen is een next level reuzenrad. Je kon kiezen tussen schommelende of gewoon vaste gondels. Uiteraard wilden wij de schommelende gondel wel eens meemaken. Ook al wisten we dat we niet over de kop konden gaan, toch zaten we allebei met samengeknepen billetjes in dat gondeltje toen we heen en weer werden geschommeld[e-1f605]En toen we dachten dat het klaar was gingen we nóg een rondje[e-1f602]Wat een ervaring hahaha

Een leuk weetje over de Disneyfilm “Cars”; deze film is gebaseerd op een plaatsje in Arizona genaamd Kingman. Dit plaatsje ligt aan de Route 66 en heeft regelmatig oldtimer shows. Kingman heeft een echte retro sfeer. Toen we door Carsland liepen zagen we die invloeden van Arizona echt terug, heel leuk om te zien!

In de middag gaan we naar het andere park. Door een special event sloot (DCA) om 18:00 uur maar gelukkig hadden we nog genoeg te doen in het andere park wat tot 00:00 uur open was. In de avond was er een show bij het kasteel met projecties op het kasteel. Altijd leuk om te zien! Na wederom een hele geslaagde tweede dag voelden we onze voeten wel. Eenmaal terug in het hotel zag ik dat ik die dag maar liefst 28.183 stappen had gezet[e-1f631]Maaaaaar het was het allemaal zó waard!

De laatste dag alweer[e-1f62d]Onze voeten zijn weer redelijk hersteld en opgeladen. Na het ontbijt lopen we naar Disney en gaan we uiteraard weer lekker in attracties. In de middag komt er een kleine Halloween parade voorbij die we meepakken.

Rond 17:00 uur begint onze rit terug naar huis. We hebben onwijs genoten, het was fantastisch!!

Komende week staat in het teken van nóg meer avonturen! We gaan een week op vakantie. Vorig jaar hebben we een road-trip door Californië gedaan, dit jaar staat er een road-trip Utah op de planning! Uiteraard komt hier ook weer een blog over online, dus hou onze pagina in de gaten![e-1f440]

Fijn weekend y’all![e-1f920]

Jeanne :

[e-1f970][e-1f929][e-1f383][e-1f47b]

• 12 Oktober 2024 - 15:56

Janneke :

Oh meid wat heeeerlijk dat Disney verslag. De foto’s waren ook echt geweldig. [e-1f970]

• 15 Oktober 2024 - 10:49

Nina: