San Diego Dreamin - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu San Diego Dreamin - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu

San Diego Dreamin

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Niels en Vera

17 Juli 2024 | Verenigde Staten, San Diego

Hallo allemaal!

Wederom zit ik binnen in de airco met m’n ijskoffie om voor jullie deze blog te schrijven. Of typen eigenlijk[e-1f609]

Nadat onze drukke visite periode erop zit, zijn we weer een beetje back to basic gegaan. Terug naar the two of us. Maar met zeker nog wat plannen in het vooruitzicht!

Op 21 mei zijn we naar de enige echte JT (Justin Timberlake) geweest! Wat hebben we genoten, Niels als stille genieter maar ik niet! Het was een fantastische show en wat een nostalgie kwam er voorbij, heerlijk!

Een paar weken later zijn we voor de tweede keer een weekendje naar San Diego gegaan. De temperaturen waren veel beter dan bij ons in Phoenix, zo’n 25 graden. En ik kan nu toch wel echt oprecht zeggen dat San Diego mijn hart heeft gestolen. Wat een leuke, gezellige en fantastische plek. Vanaf Phoenix is het zo’n 5,5 uur rijden. Voor Amerikaanse begrippen is dat niet ver en ik moet eerlijk zeggen dat wij voortaan ook wel zo denken: het is máár 5,5 uur rijden[e-1f61d]

Uiteraard vertrekken we vroeg, als in 06:45 uur ‘s ochtends. We komen rond 12:00 uur aan in San Diego en zijn een hapje gaan lunchen. Na de lunch rijden we naar Coronado Island. Dit is een schiereiland van San Diego en is verbonden via de San Diego-Coronado Bridge. Deze brug is ruim 3400 meter lang. Op dit schiereiland staat het beroemde Hotel del Coronado. Het is een luxe hotel aan het strand en één van de oudste en grootste volledig houten bouwwerken in Californië. Het is zelfs een National Historic Landmark sinds 1977. Ook al ben je geen gast van het hotel, je kunt er gewoon rondlopen en naar binnen om dit prachtige hotel te bewonderen. We hebben er lekker rondgelopen en een stukje strand meegepakt. We hebben ook wat rondgereden op het eiland en de conclusie getrokken dat áls we ergens een tweede huis zouden kunnen kopen het toch echt wel op deze plek is. We dromen en fantaseren er lekker op los haha[e-1f92a]Wat een mooi eiland en wat een prachtige huizen en gezellige sfeer. Na Coronado zijn we naar ons hotel gegaan om in te checken en ons op te frissen. Om 16:45 uur werden we verwacht bij het meeting point voor onze (468e poging) Whale Watching Tour haha Eigenlijk hadden we deze Tour de dag erna, maar ik had een paar dagen ervoor een mailtje ontvangen dat ze de tour van zondag hoogstwaarschijnlijk moesten annuleren vanwege hoge deining. Ze gaven ons de optie om te switchen en besloten dat aanbod aan te nemen. Juni is hét seizoen voor blauwe vinvissen, het grootste dier op aarde[e-1f40b]En mijn droom is al uitgekomen doordat we in september walvissen hebben gezien, maar mijn ultieme droom was toch wel om het grootste dier op aarde te kunnen bewonderen vanaf een bootje midden op de oceaan. En jawel, we were lucky![e-1f929]We hebben ze gezien!! Wat een fantastische ervaring, er kwam er zelfs één richting onze boot gezwommen en bleef wat op de oppervlakte. Je zag dat hij heel nieuwsgierig aan het kijken was naar onze boot. Ik kan er uren over doorpraten maar dat zal ik jullie besparen haha Na deze fantastische ervaring zijn we gaan eten en hebben we nog nagenoten van de mooie dag.

De volgende dag startten we met een lekker ontbijt, pannenkoeken! Daarna lopen we naar Gaslamp Quarter. Hier zijn we de vorige keer toen we in San Diego waren ook geweest. Het is een wijk in downtown San Diego met veel barretjes, lounges en kroegen. Vanuit Gaslamp Quarter lopen we richting de boulevard en komen we bij Seaport Village uit. Hier waren we nog niet eerder geweest. Het zag er gezellig uit en besloten eens een kijkje te nemen. Wat een pareltje! Allemaal leuke winkeltjes, terrasjes en barretjes. Zelfs een kerstwinkeltje!![e-1f60d]We hebben ons hier heel goed vermaakt, maar hadden nog meer op de planning dus super lang zijn we er niet kunnen blijven. Deze plek heeft ons er wel van overtuigd om volgend jaar weer naar San Diego te komen en dan geen 2 maar 3 dagen. Heb er nu al zin in!![e-1f603]Uiteraard pikken we dan ook weer een Whale Watching Tour mee[e-1f648]Zodra ik de kans heb pak ik ‘m!

We stappen de auto in en rijden naar La Jolla, een badplaats en kleine wijk die bekend staat om zijn ruige kustlijn. We lunchen bij een heel schattig tentje genaamd The Cottage. Het is een heel leuk plekje omdat het ook echt een Engelse Cottage is tussen de bomen. Het eten was ook heerlijk. Na de lunch lopen we richting de kust en bezoeken we La Jolla Cove. La Jolla Cove is een kleine baai en is beschermd gebied. Het is ook de plek waar zeeleeuwen en zeehonden thuiskomen en voor hun baby’s zorgen. Zo mooi en ook vermakelijk om te zien[e-1f604]Er wordt gespeeld, gemopperd, geslapen en gezorgd. Puur natuur.

Na La Jolla Cove lopen we weer langzaamaan terug naar de auto en rijden we de hitte weer tegemoet[e-1f525] San Diego ligt dicht aan de grens van Mexico. Onderweg rijden we parallel aan de grensmuur waar ook veel controle aanwezig is. Toch best wel gek dat één zo’n muur 2 landen van elkaar scheidt.

Het was een geweldig weekend, we hebben genoten van iedere minuut en maken er volgend jaar weer een fantastisch weekend van!

Tot de volgende![e-1f46b]

• 17 Juli 2024 - 07:43

Marja Van Someren :

Wat leuk weer om mee te mogen genieten van jullie avonturen!! [e-1f929]

• 17 Juli 2024 - 12:33

Riky :

Weer een leuke ervaring en een leuk verhaaltje.

• 17 Juli 2024 - 16:48

Jeanne :

‘t is weer fantastisch Vera.

[e-1f433][e-1f40b]