Road-trip Part I - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu Road-trip Part I - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu

Road-trip Part I

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Niels en Vera

18 Oktober 2023 | Verenigde Staten, California

Howdy everybody!

Tijd om jullie weer even bij te praten. En dat doe ik deze keer in drie delen, dit is deel 1 uiteraard. We hebben zoveel avonturen beleefd dat ik besloten heb om onze vakantie in drie delen te splitsen. Dus jullie hebben nog wat tegoed[e-1f601]

Op vrijdag 15 september begon de dag vroeg als in 05:00 uur de wekker! Maar dit was voor een héle goede reden. Om 06:00 uur Phoenix tijd (15:00 uur NL tijd) hebben we via FaceTime de ceremonie van vrienden bijgewoond! Wat was het mooi[e-1f48d][e-1f495]

Daarna ben ik nog even terug naar bed gegaan, Niels heeft die dag gewerkt tot een uur of 14:00/15:00 uur. Met onze koffers, koelbox en rugzakken ingeladen begon onze reis richting San Francisco. In totaal is dit vanuit Phoenix 13 uur rijden, we besloten daarom op vrijdag te vertrekken om alvast wat kilometers te maken. Voorbij Los Angeles hadden we een hotel geboekt waar we ‘s avonds aankwamen en de volgende ochtend vroeg vertrokken we weer met ons hele hebben en houden voor de overige 5 á 6 uur rijden. Na de langste rit van onze road-trip achter de rug te hebben komen we dan eindelijk aan in San Francisco! We hebben de auto geparkeerd en zijn met de metro San Francisco gaan verkennen. Wat een mooie, gezellige en sfeervolle stad[e-1f603]En vooral wat een héérlijke temperaturen[e-1f631]Ik zeg jullie eerlijk, ik was blij dat ik het koud had en kou leed[e-1f923]In maanden geen kippenvel gehad te hebben, het was een unicum haha

In San Francisco hebben we Pier 39 en Fisherman’s Wharf bezocht. Dit is een bekende pier in SF waar je ook chillende zeeleeuwen kunt zien, super leuk![e-1f9ad]Uiteraard vindt je er ook genoeg winkeltjes en eettentjes, heel gezellig! Vanuit de pier zagen we ook Alcatraz liggen. Daar hebben we de volgende dag een bezoek aan gebracht, zometeen meer hierover. Verder hebben we nog een foodhal bezocht die gek genoeg om 18:00 dicht was[e-1f605]Dus ons idee om daar wat te eten viel in duigen. Uiteindelijk zijn we beland bij een tapas bar en daar hebben we ontzettend lekker gegeten! Ik heb er ook één van mijn lekkerste cocktails ooit gedronken[e-1f60d][e-1f378]En wat was het leuk om weer eens iets anders te eten dan pizza of een hamburger met friet.

Na het eten hebben we de metro terug gepakt naar de auto en lag er nog een ritje van 1,5 uur op de planning richting Moss Landing. Jawel, de plek waar we de volgende ochtend walvissen gingen spotten. Om 09:00 uur stonden we klaar bij de plek waar we ons moesten melden. En het was mistig… en niet een beetje. Ik hield m’n hart vast en hoopte dat de mist weg zou trekken als we op de oceaan zaten. We waren met 6 personen (incl. bemanning), dus eigenlijk een soort privé uitje.

Eenmaal op het water trok de mist maar niet weg en ik werd toch wel zenuwachtig, máár ik hield hoop en mijn radar stond gewoon aan op de hoogste frequentie. Tot dat ene moment…. “JAAAAAAAA!!!” schreeuwde ik. Ik zag een spuit water omhoog komen en uiteindelijk dook de walvis naar beneden waardoor we zijn staart ook goed zagen[e-1f433]Dat moment vergeet ik nóóit meer. En het bijzondere was, vanaf dát moment trok de mist helemaal weg, kwam de zon door en verscheen er een strakblauwe lucht. In totaal waren we omringd door 5 “Humpback Whales” en wat was het mooi. Ein-de-lijk! Nu op naar de volgende, want we willen ook heel graag orka’s en de blauwe vinvis zien. Maar daarvoor was het nu geen seizoen. Ik hou dat allemaal in de gaten[e-1f9d0]

Na deze fantastische ervaring en een dag die voor mij al niet meer stuk te krijgen was vervolgen we onze reis terug naar San Francisco waar we om 15:50 uur op de boot richting Alcatraz gaan. De boottocht is ongeveer 10 minuutjes naar het eiland. Eenmaal daar zijn we richting de gevangenis gelopen en hebben een audiotour gedaan. Deze kon ook in het Nederlands, dat was chill! De audiotour leidt je door de gevangenis heen en vertelt wat er in de tijd dat Alcatraz in gebruik was gebeurde. Wat een indrukwekkend gebouw en verhaal. We zagen alles: de cellen, isoleercellen, bibliotheek, buitenplaats, eetzaal en de plek waar bezoek werd ontvangen. Ik was er echt stil van (en dat ben ik niet snel[e-1f609]). We hebben ruim 1,5 uur op Alcatraz eiland rondgelopen. Toen we terugkwamen met de boot zijn we naar Lombard Street gelopen. Dit is een lange straat en heeft één steil stuk met 8 haarspeldbochten erin. Dit stukje is de meest bochtige straat ter wereld. Zelf hebben we er niet met de auto gereden, maar uiteraard zijn er mensen die dat wel doen. Het leek een beetje op zo’n kermisattractie met die autootjes voor kleine kinderen: de Jungle Safari ride of zoiets haha[e-1f923]

Vanuit daar zijn we terug naar de auto gelopen en naar ons hotel in Oakland gereden. Oakland ligt pal tegenover San Francisco en was qua hotels net iets beter te betalen dan SF. Om naar Oakland te komen moet je over het water en ja, dan gaan we natúúrlijk over de Golden Gate Bridge. Er zijn meerdere bruggen, ook heel mooi en cool, maar de Golden Gate Bridge is dé brug van SF. We zijn nog even gestopt op één punt genaamd Battery Spencer waar we een heel mooi uitzicht hadden op de brug en de Skyline van SF. En toen was het tijd om lekker in te checken bij het hotel. We hadden een kamer op de 16de (!) verdieping en keken vanuit ons hotelkamerraam uit op SF[e-1f929]Een heerlijk hotel om na te genieten van weer een mooie dag.

Maandag 18 september. Deze dag stond er een wijntrip naar Sonoma en Napa Valley op de planning. Een dag zonder zelf te hoeven rijden en lekkere wijntjes te proeven in een heel mooi en bekend wijngebied. Wederom een klein groepje: 5 personen, heerlijk! Omdat we buiten het vakantieseizoen zaten was het een stuk minder druk. We hebben in totaal 3 wijngaarden bezocht. Twee in Napa en één in Sonoma. De eerste wijnafspraak was om 10:00 uur. Een mooie tijd voor wijn[e-1f92a]Deze was héél leuk en de wijn was super! Natuurlijk hebben we een flesje meegenomen. De tweede wijngaard viel tegen. De wijn was niet lekker, weinig smaak en achteraf dachten we alle 5 hetzelfde: het was meer een promotiepraatje en reclame maken voor het bedrijf dan dat het over de wijn ging. De laatste wijngaard was wel weer erg goed en lekker[e-1f60b]Hier mochten we ook door de wijngaarden lopen. Er hingen heel veel trossen druiven die diezelfde avond nog met de hand geplukt gingen worden[e-1f347]Dat was heel leuk om te zien! We hebben hier ook een flesje wijn gekocht en uiteraard hebben we de excursie met z’n vijven heerlijk afgesloten met een lekker glas wijn[e-1f377]Het was een onwijs leuke dag en we hebben genoten. Rond 18:00 uur waren we weer terug in San Francisco en zijn we bij het Hardrock Café een hapje gaan eten[e-1f354]Moe maar zeer voldaan zijn we met de metro terug naar het hotel gegaan.

Tot zover deel 1, stay tuned voor deel 2 van onze road-trip avonturen![e-1f690][e-1f9f3][e-1f6e3][e-1f4cd][e-1f1fa][e-1f1f8]

• 18 Oktober 2023 - 22:35

Marja Van Someren:

Wat een leuke dingen hebben jullie gezien. Ik kijk uit naar deel 2!

• 19 Oktober 2023 - 09:28

Toos Jonkers :

Ik wacht vol verwachting op deel 2.

Liefs tante Toos.

• 19 Oktober 2023 - 12:34

Jeanne:

Nou nou, wat een leven daar fijn dat jullie veel leuke en mooie dingen doen [e-1f970]

En walvissen spotten staat al vanaf dat je een klein meisje was op je lijstje en nu eindelijk na al die jaren en meerdere pogingen eindelijk gelukt [e-1f433]

Benieuwd naar deel 2 en 3 [e-1f601].

[e-1f618] liefs mama.

• 20 Oktober 2023 - 09:28

Riky :

[e-1f602]

• 20 Oktober 2023 - 09:34

Soraya:

Wat een heerlijk eerste deel van jullie road trip! Ben heel benieuwd naar het volgende deel [e-1f929].

Geniet samen!

• 20 Oktober 2023 - 11:29

Lennart Kock:

Super fijn dat jullie er digitaal bij konden zijn [e-1f60a] hopelijk hebben jullie het goed kunnen volgen.

Wat een mooie dagen hebben jullie gehad! En leuke fotos! Heel blij voor je dat de eerste walvissen gespot zijn. Hij/zij staat er mooi op! Op naar meer :-)

San Francisco moet toch wel één van de gaafste steden van US als ik het zo lees en zie.

Keep us updated

Groetjes

Lenny en Kim

• 20 Oktober 2023 - 17:25

Wendy:

Dit was al een heel mooi verhaal. Wat een avontuur. Ben heel benieuwd naar deel 2 [e-38] deel 3. Tot lezend[e-1f64b][e-1f3fc]‍[e-2640]️

• 21 Oktober 2023 - 12:46

Jacqueline:

Hoi Niels en Vera, wat een mooie en geweldige avonturen beleven jullie daar in the USA! [e-1f603]

Mooi geschreven, Vera!!

En eindelijk walvissen gespot....[e-1f40b] WOW!!

Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen...

Groetjes uit Gran Canaria...

Deel 1 [e-2600]

Deel 2 [e-1f3ca]

Deel 3 [e-1f377]

Niet zo avontuurlijk, maar wel fijn...

Liefs Jacqueline [e-1f618]