Road-trip Part II - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu Road-trip Part II - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu

Road-trip Part II

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Niels en Vera

25 Oktober 2023 | Verenigde Staten, California

Heey hallo!

Welkom bij deel 2 van onze vakantie blog! We pakken de draad weer op en nemen jullie verder mee op onze road-trip!

Dinsdag 19 september

Deze dag staat er weer een wat langere rit op de planning. Een rit van 5,5 uur richting Yosemite National Park[e-1f333]We gaan van de stad naar de natuur. Eenmaal in het park zijn we naar de plek gegaan waar we de Sequoia bomen (mammoet bomen) kunnen zien. Aan de naam is geen woord gelogen, wat zijn die bomen groot en dik! We hebben een wandeling gemaakt en kwamen langs de Seqouia boom met de naam “Grizzly Giant”. Deze boom heeft een diameter van ongeveer 9 meter en is 64 meter hoog[e-1f631]De takken aan deze boom zijn in onze ogen geen takken, maar bomen! Ook was er een boom waar je doorheen kon lopen, super gaaf! Eenmaal terug bij het startpunt van de wandeling zijn we met de shuttlebus weer terug gegaan naar de parkeerplaats. Daar hebben we de auto gepakt en zijn we richting het Visitor’s Center gereden. Dit was nog een rit van 1 á 1,5 uur, het is allemaal zo groot[e-1f628]Na een keer gestopt te zijn voor een mooi uitzichtpunt en verkeerd te zijn gereden én rare wegafsluitingen kwamen we eindelijk aan waar we moesten zijn. Het was tegen de avond dus we hadden niet zo lang tot de zon onderging. We hebben twee watervallen bezocht en moesten al gauw weer terug omdat de zon onderging. We zijn de auto ingestapt en naar ons hotel gereden. We waren vroeg in de avond in het hotel en hebben nog lekker wat gedronken, gekletst en chips gegeten. Vlak daarna ging het lampje uit.

En dan is het alweer woensdag, de week wordt doormidden gezaagd[e-1f92a]

We blijven nog een dag in Yosemite. We zijn naar het uitzichtpunt “Glacier Point” gereden. Hier heb je echt prachtig uitzicht over heel Yosemite National Park[e-1f3de]In de verte zagen we 2 hele mooie watervallen. We zijn gaan opzoeken of we daar naartoe konden wandelen/hiken en jawel, dat kon! Het was een korte wandeling naar de eerste waterval, de tweede lag hoger en was nog een redelijk eindje weg. We besloten daarom om alleen naar de eerste te gaan. Ook gezien ons reis schema. Op de terugweg kwamen we een slang tegen! Het was een Californische Koningsslang[e-1f40d]Niels hield vrij veel afstand en vond het eigenlijk maar niks, maar ik wilde toch wel heel graag een foto maken! Achteraf hebben we opgezocht of deze slang giftig was wat gelukkig niet zo bleek t zijn. Wat een avontuur!

In Yosemite National Park komt de zwarte beer ook voor[e-1f43b]Hier werd voor gewaarschuwd en ook uitgelegd áls je oog in oog kwam te staan wát je dan moest doen. Toch best spannend, maar we zijn geen beren tegengekomen.

Na de wandeling/hike zijn we wat gaan eten en hebben we weer een magneet gescoord. Van iedere plek die we bezoeken kopen we een magneet. Dit is iets wat Niels altijd heeft gedaan en ik heb me aan deze traditie aangepast.

Vanuit Yosemite gaan we weer terug richting de westkust. Op de weg richting de westkust hadden we een hotel geboekt in het plaatsje Gilroy. Anders zou het een te grote afstand zijn en hadden we niet zo lang van Yosemite kunnen genieten.

De volgende ochtend weer vroeg uit de veren om onze weg te vervolgen richting de 17 mile drive. Dit is een route die langs de kust loopt en waar je prachtige uitzichten hebt. Bij deze punten kun je ook stoppen om te genieten van het uitzicht en foto’s te maken. Ook hebben we de conclusie getrokken dat je hier héél veel centjes moet hebben om überhaupt in Californië te wonen, maar ik denk dat er bij de 17 Mile Drive nog een schepje bovenop wordt gedaan. Wat een huizen! Ongelooflijk mooi én groot[e-1f631]

Na de 17 Mile Drive beginnen we aan onze westkust route op de Highway 1 richting het zuiden. De Highway 1 loopt parallel aan de oceaan en is een waanzinnig mooie route. Ook hier zijn er onderweg punten waar je kunt stoppen. Veel mensen maken hier (en groot gelijk hebben ze!) gebruik van. Ook wij uiteraard. We zijn nog even gestopt bij één punt waar je wederom richting een mooi uitzicht met een waterval kon lopen. De McWay Waterfall Trail heette deze “trail”. Een trail was het niet te noemen, het was een wandeling van 10 minuten zonder hoogtemeters haha Máár onwijs mooi[e-1f929]

Helaas was er een stukje (2 mijl/3,2 km) van de Highway 1 afgesloten voor wegwerkzaamheden waardoor we de route niet helemaal hebben kunnen doen. Er was geen sluiproute die we konden nemen. De enige mogelijkheid was omkeren en met een flinke omweg richting het binnenland eromheen rijden[e-1f605]Het kon niet anders, er was gewoonweg geen andere optie. Hierdoor hebben we één plaatsje genaamd San Simeon niet kunnen bezoeken. Dat kostte te veel tijd en teveel reis uren. Je kunt niet altijd 6 gooien in het leven zeggen we dan maar[e-1f913]

‘s Avonds rond etenstijd komen we aan in Morro Bay waar we de nacht door zullen brengen. We hebben een lekkere hamburger met friet gegeten met een biertje erbij en zijn richting het hotel gegaan. De volgende ochtend wilden we gaan ontbijten (ontbijt bij hotels is hier uitzonderlijk), maar bij het zien van het ontbijt schoten de tranen in mijn ogen. Ontbijt in hotels in Amerika vind ik sowieso al bagger, maar dit was nog een stapje verder. Vrijwel alles was op en met de bagels (die verpakt uit de vriezer kwamen) kon je een ruit ingooien. We hebben uitgecheckt en zijn buiten de deur gaan ontbijten wat zoooo veel beter was. We hebben lekker buiten in het ochtendzonnetje zitten smikkelen en na het goede en lekkere ontbijt kon de dag weer beginnen[e-1f4aa][e-1f3fc]Op naar Santa Barbara!

Dat was ‘m weer voor nu. Binnenkort het laatste deel3️⃣[e-1f392][e-1f690][e-1f1fa][e-1f1f8]

• 26 Oktober 2023 - 17:42

Riky:

Jullie kunnen wel genieten. Ga zo door

• 26 Oktober 2023 - 21:21

Jeanne :

Op naar part 3

[e-1f697][e-1f697][e-1f6b6]‍[e-2640]️[e-1f6b6]‍[e-2642]️[e-1f6b6]‍[e-2640]️[e-1f6b6]‍[e-2642]️[e-1f60c][e-1f60c]

• 26 Oktober 2023 - 22:13

Marja Van Someren :

Wat leuk weer om te lezen wat jullie allemaal beleven. En wat een prachtige foto’s [e-1f60d] Ik kijk uit naar part 3!

• 27 Oktober 2023 - 10:27

Toos Jonkers :