The most magical place on earth - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu The most magical place on earth - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu

The most magical place on earth

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Niels en Vera

26 December 2023 | Verenigde Staten, Orlando

Heey hallooo

Hier issie dan! De enige echte Walt Disney World blog!!

Op maandag 13 november zijn we naar Orlando, Florida gevlogen. We vlogen in de middag en ‘s avonds laat kwamen we bij het appartement aan. We hadden een accommodatie buiten Walt Disney World (WDW), de hotels bij WDW waren vrijwel niet te betalen[e-1f605]

Dit vakantiepark had een shuttle naar Walt Disney Hollywood Studio’s maar we kwamen erachter dat deze maar één keer per dag ging en dan om 10:30 uur. Dat was natuurlijk te laat, want we wilden er dan al een paar uur op hebben zitten. We hebben toen voor iedere dag een Uber besteld, dat ging prima[e-1f601]

WDW bestaat uit 4 parken én een waterpark. Het is immens groot, niet normaal! Van dinsdag tot en met vrijdag hadden we entree tot alle 4 de parken.

De eerste dag zijn we naar Animal Kingdom gegaan. Bij binnenkomst moet je je vingerafdruk afgeven en deze wordt dan gelinkt aan je entreebewijs. We zijn gestart met een mooie safaritocht en hebben een hele mooie show van The Lion King gezien[e-1f981]Ook zijn we met Mickey en Minnie Mouse op de foto gegaan! Het echte Disney gevoel kregen we niet echt, maar het was wel een heel leuk en mooi park! Vanaf 14:00 uur hadden we de mogelijkheid om van park te wisselen. Dit is een optie die je kunt bijboeken. Als je deze optie niet hebt dan ben je verplicht om de hele dag in hetzelfde park te blijven.

Halverwege zijn we geswitcht en met de bus naar Disney Hollywood Studio’s gegaan. Dit was een rit van ongeveer 20 minuten. Hier kregen we wél meer het Disney gevoel. De meesten zullen Disney Hollywood Studio’s ook wel kennen in Disneyland Parijs. Echter is Hollywood Studio’s in WDW toch weer een stapje hoger en meer. Vera loves it[e-1f60d]We zijn met Olaf op de foto geweest en hebben wat gewinkeld. We hebben uiteraard ook wat attracties gehad, maar de tijd ging zo snel dat we keuzes moesten maken. De wachttijden zijn hier over het algemeen ook wat langer dan in Disneyland Parijs[e-1f605]Maar hé, dat mag de pret niet drukken!

‘s Avonds zijn we naar “Fantasmic!” geweest. Dit is een show met water, vuur, vuurwerk en special effects met Mickey Mouse in de hoofdrol. Wat een fantastische show was dit!! Wauw[e-1f929]

Na de show zijn we terug naar ons appartement gegaan en zat dag 1 er alweer op! Op naar dag 2[e-1f601]

De volgende dag zijn we uiteraard vroeg uit de veren voor weer nieuwe avonturen[e-1f392]De tweede dag staat EPCOT op de planning. Van veraf zie je de grote bol van het park al shinen. Deze bol is een attractie maar tevens ook het symbool van EPCOT. Bij binnenkomst zijn we naar een Franse bakkerij gelopen om lekker te ontbijten. En lekker was het! EPCOT heeft een gedeelte met verschillende landen. In dit gedeelte werken medewerkers die ook daadwerkelijk uit het betreffende land komen, super leuk![e-1f1eb][e-1f1f7][e-1f1f8][e-1f1ea][e-1f1ea][e-1f1f8][e-1f1ef][e-1f1f5]

Tijdens ons verblijf was er een Food Festival met allerlei soorten eetkraampjes, ook van verschillende landen. Helaas was er geen Nederlands kraampje. Ach, ze weten niet wat ze missen![e-1f92a]

Ook in EPCOT hadden we een minder Disney gevoel, maar het is wel een leuk park! Aan het begin van de middag wilden we naar hét Disney Park der parken “Magic Kingdom”, maar toen kwamen we Minnie Mouse tegen! En dan is Vera niet meer te houden, dus uiteraard zijn we oude foto gegaan[e-1f60c]

Binnen WDW kun je met maar liefst 4 verschillende openbaar vervoersmiddelen reizen: de bus, monorail, skylines/skilift en jawel, met de ferry. Echter gaat niet alles naar iedere bestemming dus we moesten kijken met welke van de 4 opties we naar Magic Kingdom konden. In dit geval was dat de monorail.

En dan komen we aan bij Magic Kingdom: “The most magical place on earth”[e-1f3f0][e-2728]Ondanks de regen (en die hebben we veel gehad[e-1f4a6]) was het prachtig! Maar eerst iets anders, iets ongelooflijks. De monorail waar we in zaten ging gewoon dóór een hotel!! Er zat gewoon een monorail station ín een Disney hotel waardoor hotelgasten meteen vanuit hun kamer door konden naar de opstapplaats[e-1f631]De hotels zijn zo ontzettend groot en mooi, niet te doen! Dat wilde ik even delen haha

Magic Kingdom is het drukste park van de 4 parken en ik geef mensen geen ongelijk. Ook wel grappig om te zien dat vooral Main Street veel weg heeft van hoe het er in Disneyland Parijs uitziet. Tijdens ons bezoek aan WDW hebben we de meeste tijd in Magic Kingdom doorgebracht. Helaas hebben we geen grote parades gezien, deze gingen niet door vanwege het slechte weer. We hebben één dag de hele dag door regen gehad. Het hield maar niet op. Van tevoren hadden we gelezen dat het in Florida nooit de hele dag aan één stuk door regent, maar dat was niet toen wij er waren[e-1f611]We zijn (in de regen) toch in een aantal onoverdekte attracties gegaan. Bij één kwamen we er zeik en zeiknat uit, we konden onze jassen uitwringen[e-1f923]

‘s Avonds was het gelukkig iets droger en hebben we een mooie vuurwerkshow bij het kasteel gezien. Na de vuurwerkshow zijn we weer terug naar het appartement gegaan en zijn we onder de warme lappen gekropen[e-1f4a4]

De andere 2 dagen hebben we nog tussen EPCOT, Disney Hollywood Studio’s en Magic Kingdom gehopt. We hebben (misschien op 2 na) alle attracties gedaan die we wilden waaronder de nieuwe achtbaan TRON Lightcycle in Magic Kingdom. Bij deze achtbaan zit je op een motor[e-1f3cd]Zo leuk! Dit was ook de enige attractie met een “virtual queue”. Je moest je via de WDW app aanmelden om in deze attractie te kunnen en werd dan in een bepaalde groep ingedeeld. Je had een uur de tijd om je te melden bij de ingang van de attractie. Er waren beperkte plaatsen en de achtbaan was (zoals verwacht) iedere dag “uitverkocht”, maar wij moesten en zouden erin gaan! And we did![e-1f4aa][e-1f3fc]

De parken waren ‘s avonds prachtig verlicht en helemaal in kerstsfeer. We hebben een top tijd gehad en genoten van alles! Dit gaan we nooooooit meer vergeten[e-1f496]

Vrijdagavond 17 november zijn we weer terug gevlogen naar Phoenix[e-2600]️[e-1f335]Veel tijd om bij te komen hebben we niet, er staan nog veel andere leuke dingen op de planning tijdens het bezoek van Niels zijn broer! Binnenkort meer hierover!

Seasons greetings vanuit het zonnige Phoenix[e-1f384][e-1f31f][e-1f385][e-1f3fc]

• 26 December 2023 - 09:50

T.riky:

[e-1f384][e-1f44d]

• 26 December 2023 - 10:14

Jeanne:

Wat leuk voor jullie inderdaad een avontuur om nooit te vergeten [e-1f3a1][e-1f3a2]

• 26 December 2023 - 10:31

Toos Jonkers :

Leuke tijd hebben jullie daar. Lijkt meer op een lange vakantie dan werk in elk geval voor Niels. Geniet er nog van het komende jaar, voor je het weet is het voorbij. Wacht het volgende verslag met spanning af.

Groetjes tante Toos.

• 26 December 2023 - 11:58

Wendy:

Een top uitje. Je krijgt gewoon zin om vliegtuig te nemen om het met eigen ogen te kunnen zien!

• 26 December 2023 - 12:17

Sharon Geerts-Akkers:

Wat een verhaal weer zeg! Super!

Hele fijne kerst [e-1f384] en een super goed 2024 gewenst [e-1f387]

• 05 Januari 2024 - 09:02

Lennart:

Gaaf, komen jullie nog een keer terug voor het waterpark daar?