Road-trip Part III - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu Road-trip Part III - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu

Road-trip Part III

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Niels en Vera

03 November 2023 | Verenigde Staten, California

Hallootjes!

Tijd voor het derde en laatste deel van onze vakantie! Na zo’n 3 uur rijden komen we aan in Santa Barbara. Santa Barbara is niet heel groot, maar wel mooi en gezellig! Deze plaats wordt ook wel de Amerikaanse Rivièra genoemd vanwege het heerlijke klimaat, de uitgestrekte kustlijn en de wijn. Tijdens het plannen van onze road-trip was ik aan het kijken voor een hotelovernachting in Santa Barbara. Wat bleek? Het was niet te betalen, wat een prijzen![e-1f631]Ik ben gaan Googlen waarom Santa Barbara zo duur is en het blijkt dat er veel celebrities in Santa Barbara wonen. Ik noem een Oprah Winfrey en een Ellen DeGeneres. Het is een populaire en gewilde plek. We hebben hier de middag lekker rondgelopen, wat gegeten en bij een leuke brouwerij genaamd “Lama dog” zitten borrelen. Niels en ik hadden een heerlijk Barrel Aged Barleywine biertje[e-1f37a]Daarna had ik een ervaring die ik nog niet eerder heb gehad en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik ervan moet vinden[e-1f605]Ik had namelijk een Sour Beer besteld. Dit type bier is best populair in Amerika, het is een fruitig en zuur bier. Toen de beste man mijn biertje ging tappen en terugkwam dacht ik dat er iets niet goed was gegaan. De kleur van dit bier was namelijk gifgroen[e-2620]️Toen ik het proefde vond ik het niet echt vies, maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat mensen het naar desinfecterende handgel vinden smaken[e-1f923]Ik moest echt heel erg wennen, maar wil het Sour Beer nog wel een keer een kans geven. Als het me toch niet zo smaakt kan ik er altijd nog mee schoonmaken[e-1f61c]

Na de brouwerij (waar we ook avond gegeten hadden) zijn we naar de auto gelopen en vertrokken naar Port Hueneme waar we een hotel hadden geboekt voor de nacht. Ik was die avond niet fit en heb ook slecht geslapen. Mijn buik was onrustig en ik voelde me echt niet fijn, maar gelukkig was dat de volgende ochtend zo goed als over.

Na deze keer een prima ontbijt in het hotel te hebben gehad komen we steeds dichterbij Los Angeles. En dat is te merken. Het wordt een stuk drukker op de weg. Voordat we LA in gingen hebben we de ochtend in Malibu doorgebracht. Malibu heeft 34 km aan uitgestrekte stranden langs de kust van de Stille Oceaan en ook hier wonen weer een aantal celebrities. Het is een voorstad van LA waardoor je nét iets meer de rust op kan zoeken dan in LA zelf. We hebben over Lagoon State Beach gewandeld. Dit strand staat bekend om zijn goede golven en daarmee ook surfers[e-1f3c4]‍[e-2640]️Heel veel surfers!

Na de strandwandeling hebben we geluncht op de pier en zijn we naar de auto gelopen om het drukke LA in te gaan.

En druk was het. Wederom. Het maakt niet uit welke dag je in LA bent, standaard sta je in de file en/of langzaam rijdend verkeer op een 10-baanse weg. Ongelofelijk[e-1f633]Eenmaal bij het hotel wat mega fancy chique was (ik voelde me een beetje een sloeber haha) hebben we ons even een beetje opgefrist en zijn we met een Uber (auto is écht niet te doen) naar de Venice Canals gegaan. Het is een stukje Venetië/Europa in Amerika, maar dan toch ook weer anders. Het ziet er gezellig uit met leuke bruggetjes en mooie huizen. De Venice Canals liggen vlakbij Venice Beach. Hier zijn Niels en ik in mei ook geweest, maar dat was heel snel en kort. Ik vond het daar (vergeleken met de andere plekken) het minst druk en het fijnst om te zijn. We hebben over de boulevard gewandeld en nog wat magneten gescoord. Het is niet uit te leggen hoe deze stad is. Er gebeurt zo ontzettend veel. En echt een rustig plekje opzoeken kan eigenlijk niet. Overal zijn mensen en dat in combinatie met harde muziek, schreeuwen, optredens, souvenirshops die net zo goed een discotheek kunnen zijn, verkeer, rolschaatsers, fietsers, hardlopers en noem het allemaal maar op zorgt ervoor dat er zo enorm veel prikkels zijn dat je continue bezig bent met het opnemen en verwerken van die prikkels. Tenminste, dit geldt natuurlijk voor mij. Ook aan Niels merkte ik het dat hij het veel vond en Niels heeft dat vrijwel nooit.

Inmiddels was het tijd om iets te gaan eten en zijn we bij een pizzeria gaan eten in een rustiger gedeelte, het was héérlijk om even wat rustiger te zitten. Niet zo in de mensenmassa’s. En het eten? Heel erg lekker![e-1f924]

Na het avondeten hebben we een Uber richting het hotel geboekt en waren we gesloopt[e-1f606]Maar we hebben wederom een leuke dag gehad!

Onze laatste dag van de vakantie alweer! Vanuit Los Angeles zal onze volgende bestemming onze thuisbasis Phoenix zijn. Maar voordat we aan deze 6 uur durende rit beginnen zijn we eerst gaan ontbijten buiten de deur. Heerlijk vind ik dat! Ik vind buiten de deur ontbijten altijd heel leuk en gezellig[e-1f603]Na het ontbijt zijn we naar Rodeo Drive gelopen. Hier vind je de duurste winkels ever. Denk aan Gucci, Louis Vuitton, Christian Louboutin en Dolce [e-38] Gabbana. Ook vind je aan de Rodeo Drive één van de duurste 5 sterren hotels namelijk het Beverly Hills Hotel. Super chique aan de buitenkant, laat staan hoe het er aan de binnenkant uitziet! In eerste instantie dachten Niels en ik dat het iets van een ambassade gebouw was, maar het is “gewoon” een hotel[e-1f978]Wat je betaalt? Zo’n $2000 voor de goedkoopste kamer (per nacht!!). Na deze ervaring zijn we naar de auto gegaan die we gelukkig ergens veilig hadden kunnen parkeren. Onze reis naar huis kon beginnen.

‘s Avonds rond 21:30 uur waren we thuis. Alles was goed gegaan en we hebben onwijs genoten van deze mooie reis, maar ook van de kans dat we dit mogen meemaken! Mijn hoogtepunt? Dat is niet moeilijk: de Whale Watching Tour natuurlijk! Niels zijn hoogtepunt waren de Sequoia bomen in Yosemite National Park. Ook met de reden dat zijn grote voorbeelden Bassie en Adriaan daar zijn geweest[e-1f601]Wat hebben we veel gezien en wat een ervaring was dit!

Er komen nog meer avonturen aan, dus hou onze pagina in de gaten![e-1f9d0]

Tot snel![e-1f44b][e-1f3fc]


  • 04 November 2023 - 07:14

    Soraya:

    Nondepietje wat een avontuur was dit!! Geweldig om te lezen! [e-1f929]

    Zo fijn dat jullie het daar samen zo goed hebben [e-1f970]

    Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur [e-1f609]


  • 04 November 2023 - 08:59

    Lenny:

    Haha wat een kleur van dat biertje.

    Mooi stranden!


  • 04 November 2023 - 09:41

    Riky:

    Weer een mooie samenvatting van jullie reis. Groetjes.


  • 04 November 2023 - 09:51

    Toos Jonkers :

    Echt genoten dus.

    Op naar het bolgende avontuur. Ik schat dat het Disney wordt. Haha

    Groetjes en tot de volgende keer.


  • 04 November 2023 - 12:31

    Jeanne:

    Wat een verhalen en mooie herinneringen weer.

    Papa en ik zijn erg trots op jullie en blij dat het jullie goed gaat [e-1f970][e-1f618]


  • 04 November 2023 - 18:27

    Wendy:

    Het was zeker een mooie vakantie. Je hebt ons goed meegenomen en jullie verhaal. Ik zie het zo voor me. Lees graag weer het vervolg....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, California

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2024

Rust en regelmaat

16 Februari 2024

Game on!

26 December 2023

The most magical place on earth

08 November 2023

Flying high

03 November 2023

Road-trip Part III
Niels en Vera

Hallo allemaal! Welkom op onze waarbenjij.nu pagina! Wij zijn Niels en Vera en komen uit Nederland, maar wonen de komende 2 jaar in Phoenix, Arizona USA!! Volg onze pagina voor leuke updates en blogs over ons leven hier in the States.

Actief sinds 08 Jan. 2023
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 5161

Voorgaande reizen:

08 Januari 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

Landen bezocht: