Good times - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu Good times - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu

Good times

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Niels en Vera

11 Augustus 2023 | Verenigde Staten, Phoenix

Howdy!!

Allereerst mijn excuses! Jullie hebben lang moeten wachten op de volgende blog! Maar we hebben weer een hoop meegemaakt de afgelopen tijd.

Voordat we naar Nederland gingen hebben we Independence Day (4th of July) gehad. Op 3 juli zijn we naar een vuurwerkshow geweest samen met het gezin van de collega van Niels. Het was heel gezellig geweest! De vuurwerkshow? Hmm, het was niet echt een show. Ik had de vuurwerkshows zoals we die kennen op de festivals in mijn hoofd met muziek en alles erop en eraan. Hier was de vuurwerkshow pijltje voor pijltje de lucht in schieten en allemaal “waaaauw” roepen en klappen[e-1f602]Nét iets anders als dat we gedacht hadden, maar ach, het is leuk dat ze iets organiseerden. Op Independence Day zelf zijn Niels en ik met z’n tweetjes naar de grootste vuurwerkshow van zuidwest Amerika gaan kijken. Deze was in Indian School Park in uptown Phoenix. We hadden een picknick kleed, drinken en een spelletje meegenomen en hebben ons prima vermaakt. Om 21:00 uur begon de vuurwerkshow en dit was écht een vuurwerkshow! Wow! Wat hier allemaal de lucht in ging, niet normaal![e-1f631]Ik heb voor het eerst in heel mijn leven (wel met oordoppen in) écht naar een vuurwerk show kunnen kijken zónder bang te zijn. Alles was georganiseerd en niemand mocht vuurwerk het park mee opnemen. Hier wordt dat dan ook niet gedaan, in Nederland heb ik de ervaring dat mensen toch stiekem vuurwerk meenemen. Dit was een unicum!

Op vrijdagavond 7 juli vlogen we naar Nederland. Zaterdagavond landden we op Schiphol en werden we door mijn vader en de moeder van Niels hartelijk ontvangen en hebben we onze welverdiende frikandel speciaal gegeten[e-1f60b]Diezelfde avond hadden we een welkomstfeestje met wat vrienden, zoooo leuk en fijn![e-1f603]Het voelde echt alsof we niet weg waren geweest, zo vertrouwd!

We zijn twee weken gebleven en deze twee weken zaten ook he-le-maal volgepland met leuke dingen[e-1f929]Met als hoogtepunt de bruiloft van vrienden![e-1f48d][e-1f942]Wat was het super om erbij te zijn en wat hebben we het gezellig gehad!

Twee weken zijn omgevlogen en op 21 juli vlogen we weer terug naar Phoenix. We kwamen naar Nederland met één koffer vol met cadeaus, we gingen terug met één koffer vol met eten[e-1f923]

In het vliegtuig vond ik het even lastig, maar gelukkig zijn Niels en ik een goed team en steunen elkaar[e-1f495]

Inmiddels zijn we alweer 3 weken terug, is de jetlag (godzijdank) weg en hebben we ons leven hier weer opgepakt. Niels is lekker aan het werk, het bevalt ‘m nog steeds heel erg goed. Het is een harde werker en neemt zijn verantwoordelijkheden serieus en dat wordt gewaardeerd. Binnenkort gaat hij 3 dagen naar Portland. Hier is hij vorig jaar april/mei ook geweest en dat vond hij ook interessant en leuk. Hij is benieuwd hoe het er nu is!

Op zaterdag 29 juli zijn we een dagje naar Prescott geweest. Prescott ligt op 1,5 uur rijden en ligt noordelijker. De temperaturen zijn daar ook iets aangenamer dan in Phoenix. Veel Amerikanen ontsnappen aan de hitte in Phoenix door naar het noorden te rijden en daar de zomer te vertoeven.

Prescott is een klein plaatsje met een cowboy geschiedenis. Whiskey Row is de bekendste straat en bestaat uit allerlei leuke winkeltjes, saloons en eettentjes. Uiteraard zijn we hier naartoe geweest en had Niels van een collega een tip gekregen: Superstition Meadery. Dit was ge-wel-dig! De meadery was onder de grond in een soort kelder en heel leuk en mooi aangekleed.

Mead is een alcoholische drank die gemaakt wordt door honing en water te laten vergisten. Niels en ik hebben een “flight” besteld waarbij we 5 verschillende mead kregen om te proeven. Héérlijk en we hebben hier dan ook even lekker onze tijd genomen[e-1f61c]Daarna zijn we een hapje gaan eten en weer richting Phoenix gereden.

Afgelopen weekend zijn we op de zaterdagochtend naar de Uptown Farmers Market geweest. Hier stonden allerlei marktkramen en ook (hoe kan het ook anders) eetkramen. We hebben hier wat rondgelopen en ons ontbijt gekocht. De markt is vanwege de hitte van 07:00 tot 11:00 uur, omdat het ‘s middags gewoonweg té heet is. In de ochtend is het eigenlijk ook al heel warm, maar áls je iets wil/moet doen, dan is het in de ochtend omdat dan de temperatuur het minst warm is (alsnog rond de 30 graden om 07:00). Tot onze verbazing stond er warempel een poffertjeskraam (!!) op de markt, hier genaamd Dutch Poffcakes en daar stond een flinke rij. Als Dutchies doen wij het toch niet zo slecht[e-1f609]

Ook zijn we gaan golfen 2.0. In Nederland kennen vast een aantal van jullie Glowgolf (minigolf in glow in the dark). Dit is next level minigolf en echt heel leuk! Alles is geautomatiseerd, dus je hoeft geen pen en papier bij te houden om de score op te schrijven en ze komen langs om drinken op te nemen. Alle leeftijden kwamen voorbij, maar ook veel kinderfeestjes en verjaardagen worden hier gevierd. Uiteraard hebben Niels en ik nog een lekker cocktailtje aan de bar gedaan. De eindstand? We hebben 2 potjes gespeeld en uiteindelijk ieder één keer gewonnen; dus 1-1!

Woensdagavond zijn we met een aantal collega’s van Niels gaan Pickleballen. Nee, dit heeft niks met augurken te maken[e-1f92a]maar is een vrij populaire sport in de VS. In Europa kennen we vooral Padel, maar dat is hier in Amerika een stuk minder populair. Hier hebben ze dus Pickle ball, wat wel een beetje lijkt op Padel. Niels en ik vonden het super leuk en willen dit wel vaker gaan spelen. We hebben gezellig samen gegeten en zoals gebruikelijk in Amerika neemt ieder wat te eten mee zodat niet één iemand álles hoeft te regelen.

Komend weekend staat er óók weer iets op ons programma. We gaan namelijk een weekend naar San Diego! Heerlijke temperaturen en volgens velen en héle leuke en gezellige stad! We hebben er zin in en zijn klaar voor een nieuw avontuur! Ook gaan we weer een poging doen om walvissen te spotten[e-1f40b]En wederom hoop ik weer zooooo erg dat het deze keer lukt[e-1f91e][e-1f3fc]We laten het uiteraard weten, zowel via de socials als via de volgende blog!

[e-1f44b][e-1f3fc][e-1f335][e-2764]️‍[e-1f525]

• 11 Augustus 2023 - 05:48

Ellen Cornelissen :

Hey Vera en Niels,

Wat leuk om weer te lezen!

Groetjes Ellen

• 11 Augustus 2023 - 08:46

Toos Jonkers :

Leuk om weet iets te horen. Fijn dat jullie de draad weer snel hebben opgepakt. Ik wacht vol spanning op de volgende blog.

Groetjes.

• 11 Augustus 2023 - 09:47

Sharon Geerts-Akkers:

Leuk verhaal, zo blijven we mooi op de hoogte van jullie avontuur in [e-1f1fa][e-1f1f8]. Veel plezier aankomend weekend!

• 11 Augustus 2023 - 10:53

Jeanne:

[e-1f618][e-1f618][e-1f44d][e-1f44d]

• 13 Augustus 2023 - 22:56

Riky:

Veel succes tijdens het walvisspotten

SPANNEND