Framily: friends & family - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu Framily: friends & family - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu

Framily: friends & family

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Niels en Vera

24 Juni 2024 | Verenigde Staten, Phoenix

Joejoe

De tijd met de vrienden van Niels is voorbij gevlogen. We hebben een paar dagen met z’n tweetjes en genieten na van de afgelopen weken. Het volgende bezoek arriveert op vrijdag 26 april en dat zijn mijn ouders! Ze hebben er al een deel van hun vakantie opzitten. Hun reis begon namelijkin San Francisco, althans dat was het plan[e-1f605]Uiteindelijk hebben ze niks van de stad kunnen zien omdat ze maar liefst 24 uur vertraging hadden. Het enige wat ze hebben gezien is het hotel. Gelukkig hebben ze de rest van de reis gewoon voort kunnen zetten zoals gepland.

Die vrijdag dat ze bij ons komen haal ik ze op bij de autoverhuur waar ze de huurauto weer inleveren. Vanuit daar neem ik ze mee naar ons en zijn ze nog 9 dagen bij ons in Phoenix op bezoek geweest. We hebben het lekker rustig aan gedaan aangezien ze al veel kilometers hadden gemaakt met de road-trip in Californië. Dat vonden ze helemaal niet erg[e-1f92a]We zijn wederom naar een honkbalwedstrijd geweest, hebben lekker gegeten, zijn naar de Farmer’s Market geweest, hebben wat geshopt en zijn ook wat rundum Hause gebleven. Geen grote uitstapjes, maar gewoon samen zijn.

Op zaterdag 4 mei zijn ze weer teruggevlogen naar Nederland. Toen waren we voor 4 dagen weer even met z’n tweeën en toen was het weer tijd voor de volgende: mijn beste vriendin! Zij kwam samen met de vriend van haar man (ze heeft een gezin thuis dus iemand moet voor de kids zorgen[e-1f92a]) voor de eerste keer bij ons op bezoek!! Ik was zo benieuwd hoe ze het hier zou vinden. ‘s Avonds haalden Niels en ik ze op van het vliegveld en vlogen we elkaar in de armen. Eindelijk konden we elkaar weer knuffelen[e-1f469][e-1f3fc]‍[e-1f91d]‍[e-1f469][e-1f3fd]We zijn naar huis gereden en eenmaal thuis op de bank beginnen de twee flink in te kakken haha[e-1f634][e-1f4a4][e-1f971]Is ook helemaal niet gek na zo’n lange reis én 9 uur tijdverschil! Dus lekker op tijd naar bed voor die twee.

Ik had een reisschema gemaakt voor de 8 dagen dat ze bij op bezoek waren. Want ja nu ben je er zo dichtbij, dan kan het niet zo zijn dat je niks van de staat Arizona hebt gezien buiten Phoenix! Ik wilde ze de ultieme Amerikaanse ervaring geven.

De eerste dag breekt aan en zoals vrijwel iedereen die hier op bezoek komt worden ze door het tijdverschil (extreem) vroeg wakker. De eerste 2 dagen heb ik rustig gehouden zodat ze wat konden wennen aan het ritme. Ik heb ze de omgeving laten zien en we hebben bij één van mijn favoriete koffietentje (ik heb er wel een aantal[e-1f609]) koffie gedronken en buiten gezeten. Uiteraard mag een tripje naar de Walmart niet ontbreken en aangezien we er bijna tegenover wonen is dat mooi meegenomen. En, jawel, de eerste avond eten bij de Thirsty Lion[e-1f981]De tweede avond hebben we wederom bij de favo Mexicaan Salt doorgebracht waarbij we heerlijke frozen Margarita’s hebben gedronken en lekker hadden gegeten.[e-1f32e][e-1f32f]We hebben een heerlijke avond gehad en genoten. Echter maakten ze ook kennis met de portie grootte van de Amerika en zaten ze prop en propvol[e-1f923]Op een gegeven moment stond onze koelkast vol met boxes. Zo noemen ze de “doggybags” hier, het woord “doggybag” wordt hier nooit gebruikt. Na deze geslaagde avond zijn we naar huis gelopen en gaan slapen.

Zaterdag! Niels heeft weekend dus zijn we gezellig met z’n viertjes. Vandaag hebben we een dagje Sedona gepland staan, mijn favoriete plaats van Arizona. We starten de dag met een hike[e-1f97e]Sedona is the place to be voor hike liefhebbers. Er zijn heel veel mooie routes en de omgeving is fantastisch. Omgeven door de typerende rode rotsen is Sedona voor velen een populaire bestemming. Na de hike zijn we gaan lunchen en hebben we door het centrum gelopen en wat winkeltjes bezocht. De tijd vliegt voorbij en aangezien we nog 1,5 uur naar huis moeten rijden en een etentje bij Texas Roadhouse hebben gepland rijden we terug naar Phoenix. Texas Roadhouse is een op en top Amerikaanse beleving. Het is een restaurant keten (uit Texas[e-1f92a]) waar je veel en ook prima kunt eten voor een vrij betaalbare prijs. Het is echt een vlees restaurant, dus denk aan biefstuk, T-bone en spareribs[e-1f969]Als we hier hebben gegeten gaan we altijd naar huis met een box en eten we dus 2 dagen van één portie. Één van hun signature bijgerechten is de “loaded sweet potato”. Freek (de vriend die mee was) wilde ‘m wel proberen. Het is een gepofte zoete aardappel met honing, kaneel, karamel én geroosterde marshmallows. En ja, dit is écht waar! Freek had alles erop behalve de marshmallows. Mijn nieuwsgierigheid werd groter en wilde het wel eens proberen. Misschien was het niet zo vies als dat het klonk. Nou zitten jullie natuurlijk op het puntje van jullie stoel omdat jullie willen weten hoe het smaakte[e-1f60f]Dat ga ik jullie vertellen. Dit komt zeker in mijn top 3 van meest smerige dingen die ik óóit heb gegeten[e-1f922]Het was verschrikkelijk hahaha Ik kan niet uitleggen hoe het precies smaakte, het was gewoon niet lekker. Maar dan weet ik in ieder geval dat ik op mezelf kan vertrouwen en iets niet moet bestellen als het vies klinkt[e-1f61c]Na ons (vrij late) avondeten zijn we naar huis gegaan en gingen al vrij snel de lampjes uit.

En dan is het alweer zondag. Een dag die begint met een heerlijke brunch bij ook weer een favoriet Eggstasy. Na de brunch (waarvan ook weer een gedeelte mee naar huis gaat) rijden we naar Old Town Scottsdale. Een gezellig gedeelte met cowboy vibes. We lopen wat rond in het centrum en belanden uiteindelijk op een terras waar we vervolgens de hele middag hebben gezeten. We hebben lekker gekletst, super gezellig! Uiteindelijk hebben we er een lekkere hamburger gegeten en verliep de dag spontaan. Dit zijn de leuke dagen! Ik had wat ruimte open gelaten in ons reisschema voor eventuele rustmomenten of extra’s. De zondagavond hebben we doorgebracht bij Topgolf. Lekker balletjes rammen[e-1f3cc][e-1f3fc]‍[e-2640]️

Dit waren de eerste paar dagen. Binnenkort het vervolg!

Lieve groetjes vanuit de Hot Desert[e-1f3dc][e-1f335][e-2600]️


  • 24 Juni 2024 - 07:00

    Ellen :

    Hoi Vera en Niels,

    Wat klinkt dat allemaal gezellig!!

    Nog heel veel plezier daar.

    Groetjes Ellen


  • 24 Juni 2024 - 12:43

    Jeanne:

    Hallo daar.

    Klinkt inmiddels allemaal bekend voor ons.

    Fijn dat jullie zo van elkaar hebben genoten [e-1f970]


  • 26 Juni 2024 - 12:07

    Toos Jonkers:

    Mooi Vera fijn dat we zien dat het daar mooi is, ik denk niet dat ik er ooit zelf zal komen[e-1f602] Misschien zien we je in augustus/september een keer als je weer in Nederland bent.

    Groetjes van ons.[e-1f60d]


  • 27 Juni 2024 - 09:04

    Nina:

    Wat waaar het skon! Beste gastheer en gastvrouw evah!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Phoenix

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2024

San Diego Dreamin

30 Juni 2024

Friends and fun in the sun

24 Juni 2024

Framily: friends & family

13 Juni 2024

It was all Yellow(stone)

07 Juni 2024

Viva Las Vegas
Niels en Vera

Hallo allemaal! Welkom op onze waarbenjij.nu pagina! Wij zijn Niels en Vera en komen uit Nederland, maar wonen de komende 3 jaar in Phoenix, Arizona USA!! Volg onze pagina voor leuke updates en blogs over ons leven hier in the States.

Actief sinds 08 Jan. 2023
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 7297

Voorgaande reizen:

08 Januari 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

Landen bezocht: