Bezige bijtjes - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu Bezige bijtjes - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu

Bezige bijtjes

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Niels en Vera

02 September 2023 | Verenigde Staten, Phoenix

Hoi hoi!

Welkom bij weer een nieuwe blog. We hebben weer van alles meegemaakt, dus ga er lekker voor zitten zou ik zeggen[e-1f601]

In de laatste blog vertelde ik dat we een weekendje naar San Diego gingen. Uiteraard zijn we geweest en wat was het een leuk weekend! Een hele gezellige stad met een prettige sfeer, hier zullen wij nog wel vaker te vinden zijn! Ik hoor jullie denken: Hebben jullie walvissen gezien??!! Want ja, we hebben wederom een poging gewaagd. Maar helaas… het waren wederom dolfijnen. Ik slaak op dit moment een diepe zucht, want man man man, het moet toch een kéér gebeuren? Maar niet getreurd! De volgende whale watching staat alweer gepland! Straks meer hierover[e-1f40b]

Terug naar San Diego, waar we naast de 136ste poging whale watching nog andere dingen hebben gezien en gedaan! We hebben lekker vertoefd in Little Italy, een gedeelte van de stad die in het teken staat van (hoe kan het ook anders) Italië[e-1f1ee][e-1f1f9]Je vindt er allerlei leuke terrasjes en winkeltjes. De restaurants zijn allemaal Italiaans. Of je je er in Italië waant? Nee, absoluut niet, maar de Amerikanen denken van wel. Dat geeft niet, het is er hoe dan ook super gezellig! Nadat we een verlate lunch in Little Italy hebben gedaan, zijn we naar Gaslamp Quarter gegaan. Gaslamp Quarter is een gedeelte/buurt in Downtown San Diego die bekend staat om het nachtleven. Hier vind je veel bars, restaurants en clubs, maar ook theaters. We zijn hier in een leuke bar beland met goeie muziek en hebben lekkere biertjes gedronken aan de bar[e-1f37b]Heel gezellig! Vanuit daar zijn we naar een brouwerij gegaan. San Diego staat bekend om zijn vele brouwerijen. Uiteraard zijn wij de beroerdste niet om één van de vele brouwerijen uit te proberen[e-1f92a]Vlakbij ons motel (hier ook nog meer over straks) had ik een leuke brouwerij gevonden. Hier hebben we een lekkere échte Amerikaanse hamburger met friet gegeten en ik heb mijn lekkerste bier óóit op! Voor degene die nieuwsgierig zijn de naam: “High West Barrel Aged Victory at Sea”. Een hele mond vol, maar man wat was deze lekker! Ook Niels had bier, hoe kan het ook anders[e-1f609]Vanuit de brouwerij (Ballast Point heette de brouwerij trouwens) zijn we naar ons motel gegaan om te gaan slapen. Althans, dat was het idee… Veel geslapen hebben we niet, tenminste ik niet. We lagen zo goed als aan het vliegveld en dat is prima, daar hadden we zelf voor gekozen. Ik had alleen niet verwacht dat de vliegtuigen zo goed als bijna binnen in de kamer kwamen[e-1f605]Ze kwamen héél laag over. Ook had ik wel het idee dat ze het enigszins zouden isoleren, maar ook dat bleek een illusie. Conclusie? Ik heb denk ik zo’n 2 uur geslapen. Het was ook erg gehorig, viezig en een beetje (erg) vervallen. Later kreeg ik een bericht met een enquête hoe ons verblijf was geweest. Ik heb ze laten weten dat het enige leuke en positieve het uitchecken was. Wellicht kunnen ze er iets mee in de toekomst[e-1f61c]

Die ochtend zijn we de walvistocht gaan doen, rond 11:30 uur waren we daar van terug en zijn we naar de Liberty Public Market gereden om een hapje te lunchen. Dit is een foodhal met allerlei verschillende eettentjes en winkeltjes onder één dak. Echt super gezellig! En lekker! Na de lunch zijn we naar La Jolla gereden, een duurdere wijk van San Diego. Wat een huizen en wat een uitzichten over het water, prachtig! We zijn naar het strand gereden en hebben daar wat rondgelopen, heerlijk! De tijd vloog voorbij. We hadden nog een rit van 5,5 uur voor de boeg, dus we zijn laat op de dag weer richting Phoenix gereden.

De rest van de weken zijn wat rustiger geweest. Niels en ik zijn nu een paar keer bij een collega gaan Pickle ballen. Pickle Ball is eigenlijk de Padel in Nederland alleen zijn er wel andere regels. Niels en ik vinden het wel heel leuk en hebben inmiddels onze eigen pickle ball bad/racket[e-1f60e]Vaak zijn we met een groep van ongeveer 6 tot 10 en dan kun je af en toe wat rouleren.

Verder zijn we op donderdag 24 augustus naar de enige echte Beyoncé geweest! [e-1f41d] Wauw! Wat een show! We hebben onze ogen uitgekeken. Niet alleen voor Beyoncé, maar ook het publiek. We hebben werkelijk waar álles voorbij zien komen aan mensen. Mensen durven hier zo uitgesproken te zijn in kleding, make up en gedrag. Ik vind het iets moois, maar ik merk ook dat wij er toch aan moeten wennen. Heel bijzonder maar onwijs leuk!! [e-1f49f]

Dit weekend staat er een lang weekend voor de deur. Maandag 4 september is het Labor Day. Labor Day is altijd de eerste maandag in september en op deze dag vieren ze de sociale en economische prestaties van Amerikaanse werknemers.

Zaterdag hebben we een rondleiding/bier tour in een brouwerij in Gilbert; de O.H.S.O Brewery. Verder gaan we maandag een dagje weg.

Vandaag over 2 weken gaan Niels en ik op vakantie! Niels heeft een weekje vrij. We vertrekken op vrijdag 15 september en gaan een road-trip maken door Californië. We beginnen in San Francisco en gaan vanuit daar naar onder andere Yosemite National Park, Nappa Valley, Monterey en uiteindelijk langs de westkust naar LA. Vanuit LA gaan we terug naar Phoenix. In totaal zullen we ongeveer 2500 mijl ( /- 4000 km) gaan maken. We hebben de planning al klaar, de hotels zijn (op één na) geboekt en we hebben er zin in! En jawel, in Monterey; Moss Landing om precies te zijn gaan we wederom een whale watching tour doen! Monterey is hét gebied om walvissen te spotten. Dit komt doordat er vlakbij de kust een hele diepe kloof zit waar walvissen zitten omdat het daar heel voedselrijk is. We zullen het wederom gaan zien en meemaken[e-1f91e][e-1f3fc][e-1f40b]

Het was me weer een genoegen om jullie bij te praten, tot de volgende!

Groetjes van Niels en mij![e-1f64b][e-1f3fd]‍[e-2640]️[e-1f335][e-1f64b][e-1f3fc]‍[e-2642]️

• 02 September 2023 - 01:53

Marja Van Someren:

Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Zo blijven we toch een beetje op de hoogte. Geniet van deze ervaring!!

• 02 September 2023 - 10:03

Toos Jonkers :

Heel erg leuk weer om te lezen Vera. Het lijkt wel of jullie heel lang op vakantie zijn. Haha. Hopelijk gaat het toch nog lukken met de walvissen. Fijne vakantie en de groetjes van ons. Jammer dat we de familiedag zonder jullie moeten doen..

Tot de volgende keer. En denk eraan genieten.

• 02 September 2023 - 15:20

Jeanne:

Hallo bezige bijtjes [e-1f41d][e-1f41d]

Zo, wat een mooie en gezellige blog we zijn af en toe wel een klein beetje jaloers op jullie[e-1f61c]

blijf genieten [e-1f970][e-1f618]

• 03 September 2023 - 13:50

Lenny :

Leuke avonturen! Jammer van de walvissen maar volgende keer gaat het vast goed komen. Heel veel plezier binnenkort op vakantie!

• 25 September 2023 - 07:50

Jacqueline: