Wauw - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu Wauw - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu

Wauw

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Niels en Vera

02 Maart 2023 | Verenigde Staten, Phoenix

Heey hallo allemaal!

Daar ben ik weer! Klaar om jullie weer een update te geven van de afgelopen dagen/weken.

Zoals jullie in de vorige blog hebben kunnen lezen is de moeder van Niels bij ons op bezoek geweest. Na wat vertraging te hebben gehad is ze veilig in Phoenix aangekomen. We hebben ze 's avonds laat op het vliegveld opgehaald. De volgende dag (donderdag 16 februari) moest Niels werken en zijn Jacqueline en ik een stukje gaan wandelen en heb ik haar de buurt wat laten zien. Het tijdverschil (8 uur vroeger met Nederland) is wel een dingetje en dat hakt er ook wel even in, maar als je bezig blijft is het te doen. Niels en ik zijn er inmiddels wel aan gewend, maar we weten ook nog heel goed toen we in december vorig jaar naar Phoenix kwamen om appartementen te bezichtigen het knaplastig was om om 19:00 uur onze ogen nog open te houden [e-1f605] Jacqueline vond het fijn om met eigen ogen te zien waar Niels en ik terecht zijn gekomen en hoe ons appartement en omgeving eruit ziet.

Het carnavalsweekend in Nederland was voor ons ook een druk weekend. Ik moet zeggen dat ik het toch wel heb gemist, denkende aan alle mensen die verkleed in de kroeg (of in Friture Zaal Adelaars in Mierlo-Hout) rondhingen en lekker aan het carnavallen waren. Tijdens dat jullie aan het carnavallen waren, liep ik in de supermarkt (wat nog steeds een dagtaak is) boodschappen te doen [e-1f46f]

Op zaterdag zijn we vroeg vertrokken vanuit Phoenix naar Page, een plaatsje op 4 uur rijden. De weg ernaar toe was al een hele beleving. Hoe noordelijker we gingen hoe meer sneeuw we tegenkwamen. En niet een beetje, soms zeker wel een meter hoog! Gelukkig waren de wegen goed begaanbaar. En ineens hield de sneeuw op en kwamen we in een heel ander landschap met de typische rood/oranje kleur bergen. Zoveel contrasten. Eenmaal in Page aangekomen zijn we de Lower Antelope Canyon gaan bezoeken. We hadden een tour geboekt (dit was overigens verplicht) en werden door een gids rondgeleid. Zoiets heb ik nog nooit in mijn leven gezien. En één ding, de foto's zijn niet bewerkt. Het is écht zoals op de foto. De gids wist ons ook te verrassen met een aantal figuren die de rotsen hadden gevormd. Zo hadden we de ''Smiley Shark'', ''The Goldfish'' en ''The Seahorse''. Daarover was ik (Vera) vooral heel enthousiast! [e-1f60d]

Eenmaal klaar met deze tour zijn we doorgereden naar de Horseshoe Bend, het punt waar de Colorado River (die zich een weg door de Grand Canyon heeft gewurmd) een bocht maakt. Ook dit was waanzinnig mooi en ik moet zeggen dat het weer ook echt fantastisch was [e-2600]

Vervolgens zijn we naar Flagstaff gereden. Dat is weer een stukje terug naar het zuiden waar we een hotel hadden geboekt om de volgende dag naar de Grand Canyon te rijden. Hotels bieden hier geen standaard ontbijt aan, dus we hadden geluk dat we uiteindelijk een hotel hadden gevonden die wél ontbijt aanbood. En hoe was het ontbijt? Nou... daar ga ik niet te veel over uitweiden. Laten we het erop houden dat het bagger was en dat ik nog nooooooit zo heb ontbeten. Het was een schande, oké klaar hahaha Maar hé, hebben we dat ook weer meegemaakt [e-1f61d]

Zondag 19 februari zijn we naar de Grand Canyon gereden vanuit Flagstaff. In de winter kun je de Grand Canyon alleen betreden door de zuidelijke ingang (South Rim) te nemen. De noordelijke ingang (North Rim) is dicht vanwege sneeuwstormen/overlast wat uiteraard gevaarlijk kan zijn. Eenmaal binnen in Grand Canyon National Park zijn we gaan wandelen en verkennen. Er is één ding wat absoluut niet lukt. Je kunt hier geen één lelijke foto maken, dat is onmogelijk. Het is zo immens groot en indrukwekkend, heel erg mooi. Niels en ik hebben uiteindelijk nog een kleine wandeltocht gemaakt richting een uitzichtpunt waarvan de naam eigenlijk al alles zegt: het ''Ooh Aah Point'' en ja, uiteraard hebben wij ook ''ooh'' en ''aah'' gezegd [e-1f609]

Na een lange en voldane dag bij de Grand Canyon zijn we naar ons hotel in het plaatsje Tusayan gereden. Dit plaatsje ligt op zo'n 15 minuten rijden van de Grand Canyon. Daar hebben we nog wat gegeten en gedronken en zijn we lekker onder onze warme lappen gekropen. Want ja, daar is het kouuuuud [e-1f628]

Maandag 20 februari was een vrije dag, het was namelijk Presidents Day. Niels had dus een lang weekend. Op maandag zijn we weer richting Phoenix gereden alleen maakten we een tussenstop in Sedona. Een heel mooi plaatsje op 1,5 uur rijden van Phoenix. Daar hebben we de Devils Bridge Trail gelopen. Devil's Bridge is de grootste natuurlijke zandstenen boog in het Sedona gebied. Ook dit was weer heel erg gaaf. Jacqueline heeft Devil's Bridge van wat verder weg gezien. De hike naar de brug toe was best een uitdaging, maar alsnog vond ze het heel mooi en leuk om te doen.

Na de hike zijn we lekker pizza gaan eten bij een heel leuk restaurantje! Ze hadden niet alleen lekkere pizza, de wijn smaakte ook naar meer [e-1f61c]

Na het eten zijn we terug gereden naar Phoenix, naar ons appartement waar nu inmiddels onze eigen meubels staan!! Deze zijn woensdag 22 februari gebracht en wat zijn we blij dat we onze eigen spullen hebben! Ik ben nog nooit zo blij geweest om mijn eigen stofzuiger te hebben [e-1f602] #ikwordoud

Maar ook ons eigen bed ligt het allerfijnste en slaapt het allerbeste.

Afgelopen weekend hebben we een rustig weekend gehad, dat was ook wel fijn na een druk en vol weekend ervoor. Komend weekend zullen we wel weer op avontuur gaan en zal ik (of Niels) jullie weer bijpraten.

Tot de volgende! [e-270c]

• 02 Maart 2023 - 08:59

Sharon Geerts-Akkers:

Zo leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Echt super foto’s ook[e-1f929]

Wij gaan in april dit moois allemaal bewonderen. Door jullie verhalen krijg ik er nog meer zin in. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.

Ben benieuwd naar de volgende verhalen.

• 02 Maart 2023 - 10:58

Jeanne:

Ha Veertje,

Wat een schrijfster is die vrouw, zo goed en mooi geschreven en die foto’s wauw.

We hadden al heel veel gehoord tijdens onze FaceTime momenten.

Zeker een aanrader als we bij jullie zijn!!!

XXX mama.

• 02 Maart 2023 - 11:32

Wendy:

Hey Vera en Niels,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Fantastische foto's het was een echt ohhh Ahhh moment.

Groetjes Wendy

• 02 Maart 2023 - 16:06

Toos Jonkers :

Hoi Vera en Niels.

Wat een mooie foto's van jullie trip.

Zo te zien gaat het goed met jullie.

Geniet van alles voor je het weet zit je weer in Nederland.

Heel veel lieve groeten uit het mooie Gemert.

• 03 Maart 2023 - 22:02

Niels En Vera :

Dank je wel voor jullie leuke en lieve berichtjes! Super leuk dat jullie ons volgen [e-1f603]

• 05 Maart 2023 - 10:41

Samirah:

Leuk om te lezen wat jullie mee maken. Super leuke foto's! Fijn dat Niels zijn moeder bij jullie is geweest. Kan me voorstellen dat je carnaval een beetje miste. Geniet van alle mooie momenten [e-2764]️