Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Niels en Vera - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Niels en Vera

07 Juni 2024 | Verenigde Staten, Las Vegas

Heey hallo!

Ein-de-lijk, hoor ik jullie denken. Ik weet het, het werd wel weer eens een keer tijd. We hebben een hele drukke maar leuke periode achter de rug en daar ga ik jullie (in meerdere blogs) over bijpraten. Dus ga er lekker voor zitten en dan neem ik jullie mee.

Ik neem jullie mee terug naar vrijdag 12 april. Later op die dag zijn we vertrokken naar Las Vegas[e-1f3b0]Geen idee wat ons te wachten stond, maar we hadden er onwijs veel zin in! We zouden daar namelijk ook na lange tijd weer 3 vrienden van Niels gaan zien. Zij waren op road-trip door Amerika[e-1f1fa][e-1f1f8]

Na 4,5 uur rijden waren we er dan eindelijk. We reden een heuvel op en op de top zagen we de skyline van Vegas, BAM. Echt gewoon in the middle of nowhere ineens bewoond gebied. Nadat we ingecheckt hadden in het hotel hebben we met de vrienden van Niels afgesproken bij een gezellige eet -en drinkgelegenheid waar ze maar liefst 180 bieren van de tap hadden[e-1f632]Niels en ik hebben van te voren alvast met z’n tweetjes over de strip gelopen. We waren er wat eerder dan de jongens. We zijn de Bellagio in gelopen en hebben onze ogen uitgekeken. Niet normaal[e-1f635]Dit is ook het hotel waar je de fonteinen show kunt zien. Maar wat een ervaring en dan was dit pas één van de eerste dingen die we zagen. Nadat we hier wat hebben rondgelopen zijn we daarna naar het restaurant gelopen. Dit zat in een heel gezellig straatje met allemaal winkeltjes, terrasjes en live muziek.

Het was zo leuk om elkaar weer in het echt te kunnen zien en dit avontuur met hen mee te mogen maken. We hebben heerlijk gegeten en gedronken en zijn op avontuur gegaan[e-1f392][e-1f3b2]Allereerst natuurlijk de fonteinen show, die is ‘s avonds het mooist had ik gehoord en dat is zeker waar! Verder lopen er heel veel cartoon figuren rond. Denk aan Super Mario, Minions en jawel, ook Mickey Mouse! Maar als je ermee op de foto wil moet je betalen en met alle respect, de Mickey in Disneyland is toch wel mooier en leuker dan in Vegas[e-1f605]De Strip is één bol met licht, ongelooflijk. Overal (flikkerende) lampjes, muziek, mensen, muzikanten, nog meer mensen, nog meer lampjes en dat de hele dag en nacht door. We zijn het Paris Casino in gegaan, dit het casino waar je (verrassend) de replica van de Eiffeltoren kunt zien.

Alle casino’s hebben eigenlijk wel dezelfde gok automaten, alleen ieder casino heeft een bepaald thema. Grieks/Romeins bij Caesars Palace, Italiaans bij The Venetian en bij het New York Hotel zit je in een stadse sfeer en kun je als je wil ook een ritje in de achtbaan maken die door het hotel gaat[e-1f3a2]

We hebben op verschillende plekken op de Strip wat drankjes gedronken en onze ogen uitgekeken, de eerste avond ging dan ook heel erg snel voorbij en we hebben nog een hoop wat we willen zien en doen! Op naar dag 2[e-1f4aa][e-1f3fc]

De volgende dag beginnen Niels en ik met een ontbijtje. In ons hotel zit een koffietentje waar je ook kan eten en dat was een zeer goed idee! Ideaal ook dat het ín ons hotel zat. We hoefden niet heel de stad rond om een ontbijtje te scoren. Vanuit het hotel zijn we naar The Sphere gelopen. Deze zat vanuit ons hotel op 10/15 minuutjes lopen. We hadden geen tickets gekocht om naar binnen te gaan, maar van buiten was het ook echt gaaf om ‘m in het echt te zien! Na The Sphere zijn we naar de Strip gelopen om onze zintuigen weer eens even op scherp te zetten.

Als eerst zijn we naar The Venetian gegaan. We dachten dat de Bellagio al alles had, maar het kan altijd meer en beter natuurlijk. Holy moly, waar zijn we beland?! Met z’n vijven liepen we rond en het enige wat er uit onze monden kwam was: “Wat?! Wauw! Moet je dit zien! Niet normaal, enz. enz. The Venetian bestaat uit meerdere delen: het is een hotel, casino en winkelcentrum. Daarnaast is er in het winkelgedeelte ook een indoor gondel attractie gemaakt zoals je in Venetië ziet. Er is dan ook iemand die zo’n gondel stuurt en er wordt bij gezongen. Op een gegeven moment hadden we ook niet meer in de gaten dat we binnen waren, maar we hadden het idee dat we in de buitenlucht liepen. Het plafond is namelijk zo realistisch geschilderd als lucht met wolken. Dat in combinatie met het feit dat je je in Italië waant is echt heel gek. We hebben nog nooit zoiets gezien[e-1f62e]

Vanuit The Venetian zijn we naar Caesars Palace gelopen. Wederom wauw! Ook hier hebben we een gokje gewaagd en guess what? Jawel, Niels en Vera vielen in de prijzen!![e-1f4b0]We hebben gewonnen met Roulette. Hierbij had Niels $5 op nummer 20 gezet en ik $5 op nummer 3. Dit zijn onze geluksgetallen. En jawel, het balletje viel op nummer 20!! En daarmee wonnen wij $180[e-1f911]We zijn het meteen gaan innen, maar dit wordt je niet echt makkelijk gemaakt. Puur om maar te zorgen dat mensen afhaken met zoeken en het dan weer gaan gebruiken bij gokautomaten. Maar dan kennen ze Niels en Vera niet, we hebben het voor elkaar gekregen! Het kostte wat tijd maar ik wilde dat geld cashen! En het is gelukt[e-1f60c]

We hebben wel gezien dat er heel veel wordt gedaan om het mensen zo makkelijk en verleidelijk mogelijk te maken. Zo mag je roken achter de gokautomaten, er lopen serveerders rond die je drankjes komen brengen. Dit is wel alleen zo als je écht aan het gokken bent en geld in de automaat doet. Anders moet je het gewoon zelf halen. De automaten zijn mooi en de stoelen zijn ook vrij comfortabel. Dus ja, dat klinkt wel allemaal aantrekkelijk.

Die avond zijn we een hapje gaan eten bij het Excalibur Hotel. Als je het in het echt zou zien zou je denken dat het wel te lopen is maar daar vergis je je nogal in. Het lijkt allemaal dichtbij maar je bent al gauw 30/45 minuten aan het lopen en dan heb je de hele Strip nog niet gehad. Toen we daar achter kwamen hebben we maar een Uber besteld, dat was een perfect idee en scheelt tijd[e-1f913]Daarna zijn we naar een show van Cirque du Soleil geweest met een Michael Jackson thema. Hier hebben we ook onwijs van genoten! Echt een aanrader als je naar Las Vegas gaat om een show te bezoeken![e-1f3ad]

Na de show hebben we nog wat rondgelopen en ging langzaam aan het lampje bij ons uit. De lampjes in Las Vegas gaan nooit uit[e-1f92a]

Dag 3 alweer. We moesten natuurlijk rekening houden dat we nog een paar uur naar huis moesten rijden en de reis van de jongens ging natuurlijk ook door. Voor hen stond Zion National Park op de planning, maar voordat het zover was spraken we af om elkaar te zien bij de Hoover Dam. Vanuit daar zouden onze wegen scheiden voor een aantal dagen. Niels en ik hebben ontbeten bij één van mijn favorieten die ik in LA heb gevonden, Urth Café. OMG zooo lekker! Daarna was het ongeveer 40 minuten rijden naar de Hoover Dam. Voor ons ligt dat ook op de weg terug naar huis dus dat was extra meegenomen. Als je daar staat is het toch wel heel indrukwekkend, echt een mega dam.

En toen was de tijd daar dat de jongens met de camper verder gingen en wij met de auto terug naar huis gingen. Maar voordat we écht naar huis gingen, maakten we een tussenstop bij de West Entree van de Grand Canyon. Aan deze kant van de Grand Canyon heb je een glazen brug die boven de Grand Canyon hangt. Hoogtevrees moet je hier niet hebben maar ook al heb ik niet echt hoogtevrees, ik kneep ‘m toch wel even hahaha

Het was zeker een mooie ervaring, maar van welke kant je ook komt: de Grand Canyon is van alle punten mooi en indrukwekkend[e-1f44c][e-1f3fc]

En toen zat het eerste weekend er alweer op. En wát voor weekend! Het was net alsof we in een andere wereld waren, in een soort van real life pretpark waar je doorheen rijdt en waar je werkelijk waar van de ene in de andere verbazing valt. Het was super en we zijn van plan om toch nog wel een keertje terug te gaan naar Sin City [e-1f62c] Iets wat ik niet van mezelf had verwacht eerlijk gezegd, maar yolo! Voor de mensen die hier niet bekend mee zijn: You Only Live Once [e-1f609]

Tot de volgende! [e-1f4dd]

• 07 Juni 2024 - 09:11

Ellen:

Hey Vera en Niels,

Leuk om jullie verhaal weer te lezen!

Groetjes Ellen

• 07 Juni 2024 - 09:20

Jacqueline:

Weer een mooi reisverslag Vera! Wat zien jullie veel van Amerika. Echt gaaf.... Geniet van jullie tijd daar. Zoals je zegt YOLO!!

Groetjes Jacqueline [e-1f618][e-1f335][e-1f60e][e-1f44b]

• 07 Juni 2024 - 17:07

Riky :

[e-1f60e]¾

• 07 Juni 2024 - 18:13

Jeanne:

Nou,nou, wat een belevenissen weer.

‘’t Is en blijft toch een bijzonder land dat grote Amerika!